Hvorfor bruker vi fortsatt WordPress?- Derfor velger vi fortsatt WordPress i 2025

WordPress har i en årrekke vært verdens mest brukte publiseringsplattform, og er det fortsatt i 2025. WordPress er fortsatt vår foretrukne CMS når vi utvikler moderne, lønnsomme og SEO-vennlige nettsider for våre kunder i Mediakonsult. Hvorfor? Fordi WordPress kombinerer fleksibilitet, brukervennlighet og fremtidssikring på en måte få andre plattformer klarer. Fra bloggplattform til globalt CMS […]

Hvorfor bruker vi fortsatt WordPress?- Derfor velger vi fortsatt WordPress i 2025 Read More »

Semantisk SEO

Semantisk søk – Hvordan søkemotorenes forståelse av språk forandrer SEO

Utviklingen innen søketeknologi har aldri gått raskere enn nå, og en av de viktigste endringene vi har sett de siste årene, er overgangen fra nøkkelordbaserte søk til semantisk søk. For deg som jobber med synlighet på nett, betyr dette én ting: SEO handler ikke lenger bare om hvilke ord du bruker – det handler om

Semantisk søk – Hvordan søkemotorenes forståelse av språk forandrer SEO Read More »

Nedgang i organisk trafikk

Nedgang i organisk trafikk? Her er 9 vanlige årsaker – og hva du kan gjøre med det

Opplever du en uventet nedgang i organisk trafikk til nettsiden din? Du er ikke alene. Mange virksomheter ser plutselige eller gradvise fall i trafikk uten å forstå hvorfor. I denne artikkelen går vi i dybden på hva som kan forårsake dette, og hva du konkret kan gjøre for å rette opp trenden. Det er alltid

Nedgang i organisk trafikk? Her er 9 vanlige årsaker – og hva du kan gjøre med det Read More »

Nettside som konverterer – 13 tips for en bedre nettside! CRO Guide

Å ha en nettside er i dag en selvfølge for de fleste virksomheter. Men å ha en nettside som faktisk konverterer besøkende til kunder, leads eller andre ønskede handlinger, er en helt annen utfordring. Konverteringsoptimalisering (CRO) handler om å forbedre nettsidens evne til å oppnå disse målene. I denne guiden går vi gjennom 13 essensielle

Nettside som konverterer – 13 tips for en bedre nettside! CRO Guide Read More »

Lønnsom nettside – Hvorfor en god nettside er verdt investeringen

En god nettside kan være forskjellen mellom lønnsomhet i bedriften deres – det er en av de viktigste investeringene bedriften deres gjør. I en stadig mer digital verden er nettsiden ofte det første (og kanskje eneste) stedet potensielle kunder vurderer deg. Men hva skiller en enkel nettside fra en virkelig lønnsom nettside? Vi snakker daglig

Lønnsom nettside – Hvorfor en god nettside er verdt investeringen Read More »

AEO søkeoptimalisering: Hvordan få trafikk fra Google AI, ChatGPT og andre Språkmodeller

Organisk trafikk er stadig i endring, og det gjelder å følge med for å ikke henge etter konkurrentene. De fleste nettsider jobber med SEO og for å få organisk trafikk. Hvordan brukere søker er i endring, og språkmodeller som ChatGPT og Google AI står stadig for flere søk. I starten var det vanskelig å få

AEO søkeoptimalisering: Hvordan få trafikk fra Google AI, ChatGPT og andre Språkmodeller Read More »

Hva er en god nettside? 9 tips som kjennetegner en god nettside!

En god nettside må ha et godt fundament, design er lagt fra nok for å lage en god hjemmeside. For å lykkes på nett må en nettside være brukervennlig, rask, mobilvennlig og søkemotoroptimalisert (SEO). Vi går igjennom ni viktige elementer som kjennetegner en god nettside, og hvordan du kan optimalisere din egen nettside for bedre

Hva er en god nettside? 9 tips som kjennetegner en god nettside! Read More »

Konverteringsrate-kalkulator Netthandel

Prøv kalkulatoren – Svaret vises i prosent Skriv inn antall økter og antall konverteringer for å beregne konverteringsrate: Antall økter: Antall konverteringer: Beregn konverteringsrate Konverteringsrate: Regnestykket for konverteringsrate er lik uansett for hvilken konvertering du ønsker å regne ut. Har du 10.000 besøkende, og 100 kjøpte noe blir dette konverteringsraten din. (100/10000) x 100 =

Konverteringsrate-kalkulator Netthandel Read More »

reCAPTCHA – Hva det er, og hvorfor det er viktig! Beskyttelse mot spam

Å beskytte nettstedet ditt mot spam og ondsinnede angrep er viktigere enn noen gang. En av de mest brukte og pålitelige løsningene for å sikre nettsider er reCAPTCHA, en tjeneste utviklet av Google. Vi skal her gå igjennom hva reCAPTCHA er, hvordan det fungerer, og hvorfor det er viktig. Hva er reCAPTCHA? reCAPTCHA er en

reCAPTCHA – Hva det er, og hvorfor det er viktig! Beskyttelse mot spam Read More »

Hva er Domeneautoritet?

Domeneautoritet er en av de viktigste indikatorene på hvor sterkt et nettsted står sammenlignet med konkurrentene. For deg som ønsker å forbedre synligheten til nettstedet ditt i søkemotorer som Google, er det essensielt å forstå hva domeneautoritet er, hvordan det beregnes, og hva du kan gjøre for å øke den. Hva er domeneautoritet? Domeneautoritet (DA)

Hva er Domeneautoritet? Read More »

Hva er Lokal SEO? Forstå Lokal Søkemotoroptimalisering

Lokal søkemotoroptimalisering (SEO) er den viktigste SEO strategien for spesielt små bedrifter som målretter mot lokale kunder. Lokal SEO hjelper bedrifter å bli mer synlige i geografisk spesifikke søk, noe som er avgjørende for å tiltrekke seg kunder i nærområdet. Hva er Lokal SEO? Lokal SEO er en spesialisert form for søkemotoroptimalisering som fokuserer på

Hva er Lokal SEO? Forstå Lokal Søkemotoroptimalisering Read More »